Search
Now showing items 1-6 of 6
Symbolic Meaning and Consumers’ Response to the Ads with the Theme of Cultural Diversity
(Academy of Taiwan Information Systems Research, 2009-07-06)
The theme of unity of the nation is the interests of all elements of the Indonesian people that consists of many different ethnics and cultures. Indonesian state symbol has motto: diversity in unity. Indomie, one of the ...
Symbolic Meaning and Consumers’ Response to the Ads with the Theme of Cultural Diversity
(Academy of Taiwan Information Systems Research, 2009-07)
The theme of unity of the nation is the interests of all elements of the Indonesian people that consists of many different ethnics and cultures. Indonesian state symbol has motto: diversity in unity. Indomie, one of the ...
Mengenali Kontribusi Ibnu Khaldun terhadap Pemikiran Ekonomi
(Jurnal Ekonomi dan Keuangan Syariah Amwaluna, 2009-01)
Para sarjana Barat umumnya gagal megenali kontribusi umat Islam dalam ilmu pengetahuan. Mereka menyebutkan adanya "jurang besar (the great gap)" pengetahuan selama lebih dari 500 tahun dalam sejarah pemikiran ekonomi, mulai ...
Integritas Akademik dalam Membangun SDM Profesional di Perguruan Tinggi: Kasus Academic Dishonesty STIE Perbanas
(Lembaga Pendidikan Tenaga Kependidikan (LPTK) dan Ikatan Sarjana Pendidikan lndonesia (ISPI), 2007-02)
This article reviews the academic integrity at STIE Perbanas based on the case of academic dishonesty having occurred at the institution. Kohlberg's concepts of stages in moral development are used to highlight the case ...
Mengenali Kontribusi Ibnu Khaldun terhadap Pemikiran Ekonomi
(Jurnal Ekonomi dan Keuangan Syariah Amwaluna, 2009-01)
Para sarjana Barat umumnya gagal megenali kontribusi umat Islam dalam ilmu pengetahuan. Mereka menyebutkan adanya "jurang besar (the great gap)" pengetahuan selama lebih dari 500 tahun dalam sejarah pemikiran ekonomi, mulai ...
MAKNA BUDAYA PERILAKU KONSUMEN PRODUK SEPATU: PERSPEKTIF KRITIS
(Proceedings National Conference Unhas Makassar & PPM, 2008-11-17)
Dalam konteks budaya, konsumsi dipahami lebih dari sekedar mendapatkan, menggunakan dan melepaskan barang dan jasa. Konsumen terperangkap dalam hegemoni pasar. Makalah ini membahas perilaku konsumen beberapa mahasiswi STIE ...